Monday, December 15, 2008

PENGENALAN - PROGRAM IMPIAN (Program Usahawan Inovatif)


Program IMPIAN kini membuka peluang perniagaan kepada semua rakyat Malaysia yang berminat untuk berubah dari segi kewangan dan gaya hidup. Program yang ke-2 diperkenalkan oleh J&C Pacific Sdn Bhd (sebelum ini memperkenalkan Program MIBO yang telah banyak melahirkan usahawan ICT yang rata-ratanya pendapatan mereka mencecah sehingga RM10K sebulan), kini melalui subsidirinya iaitu J&C Collaboration Sdn Bhd, telah membuka peluang sekali lagi kepada semua warga Malaysia untuk menceburi perniagaan dalam bidang telekomunikasi yang dinamakan Program IMPIAN. J&C telah bekerjasama dengan syarikat telekomunikasi iaitu U Mobile Sdn Bhd, yang menawarkan pelan telekomunikasi mudah alih terkini yang di kenali sebagai U Mobile(018). U Mobile telah dipilih sebagai produk pertama bagi perniagaan program IMPIAN kerana beberapa kelebihan dari segi Pasaran:


  • Strategi dan pelaburan pengiklanan yang menarik serta telah dikenali ramai.
  • Potensi pasaran penguna yang masih luas berbanding syarikat telco yang lain.
  • Pulangan perkongsian/keuntungan yang lumayan.

Dr Irfan Khairi, Jutawan Internet telah dilantik sebagai Duta bagi program IMPIAN kerana keyakinan beliau terhadap Program IMPIAN ini. Dalam temuramah beliau dengan pihak media sebaik dilantik sebagai duta Program IMPIAN, Dr. Ifran Khairi berazam untuk mengurangkan kadar pengangguran yang semakin tinggi dikalangan belia-belia di Malaysia.


Sebagai peserta program IMPIAN anda berpeluang berinteraksi secara terus dengan Dr Irfan dan mempelajari tip-tip rahsia kejayaan dari tokoh internet ini disetiap preview Program IMPIAN dari masa kesemasa. Untuk mengenali Dr. Irfan Khairi lebih dekat lagi anda boleh layari laman blog beliau di http://www.irfankhairi.com/


Program IMPIAN ini adalah satu strategi permulaan oleh J&C untuk menarik minat orang ramai menjadi pengguna U Mobile dan mewujudkan kesetiaan pelanggan dengan memberi pulangan keuntungan/komisyen yang tinggi. Program IMPIAN merupakan strategi pemasaran telekomunikasi terbaru yang inovatif bakal menarik perhatian lebih 22 juta pengguna telefon bimbit di Malaysia. Kekuatan Program IMPIAN adalah perkongsian keuntungan yang maksimum di antara syarikat J&C dengan ahliImpian dalam mewujudkan kesetiaan pelanggan terhadap produk U Mobile.



Kelebihan Ahli Program IMPIAN


Sebagai ahli IMPIAN, anda hanya perlu menjadi pengguna /pelanggan U Mobile dan komisyen lumayan akan diberikan bagi setiap ahli baru yang diperkenalkan oleh anda. (Referral Incentive) Semakin ramai ahli IMPIAN bermakna bilangan pelanggan U Mobile juga semakin meningkat. Keuntungan yang diperolehi oleh U Mobile akan dikongsikan dengan J&C dan juga ahli IMPIAN melalui pemberian komisyen yang tinggi.


Salah satu perkara penting kenapa anda patut bersama dalam Program IMPIAN adalah kerana "Kepelbagaian Sumber Pendapatan / Multiple Sources of Income"


1. Pendapatan Pertama - Referral Income



  • Direct Referral - Perkenalkan rakan-rakan anda untuk menyertai Program IMPIAN, anda akan diberi insentif sebanyak RM800. Contoh: Jika A telah menjadi ahli, dan A pula memperkenalkan seorang ahli baru iaitu B, maka A akan menerima komisyen RM 800.


  • Indirect Referral - Sekiranya B memperkenalkan ahli baru iaitu C, maka A akan mendapat insentif komisyen RM400, manakala B mendapat RM800.


  • Go 5 Incentive - Setiap ahli Impian digalakkan memperkenalkan 5 ahli baru setiap bulan. Konsep ini dinamakan Go 5. Ahli Impian yang berjaya melengkapkan 5 ahli baru dalam tempoh sebulan akan diberi bonus Go 5 sebanyak RM 1000.

Dengan hanya memperkenalkan 5 ahli baru setiap bulan, pendapatan Direct Referral Income (A) yang dijana adalah sebanyak RM 5,000. (Lihat Contoh pengiraan)


5 Direct Referral : RM800 X 5 = RM4000.00


Ahli Impian tidak wajib memenuhi Konsep Go 5 bagi setiap bulan. ProgramIMPIAN tidak memaksa ahli Impian mencari 5 ahli baru setiap bulan.Semuanya terserah kepada kemahuan dan usaha setiap ahli Impian itusendiri. Program IMPIAN juga tidak menghadkan bilangan ahli baru yang boleh diperkenalkan oleh setiap setiap ahli Impian. Segalanya terletak di tangan ahli Impian untuk berusaha mencapai nilai pendapatan yang diimpikan.


Indirect Referral (B) serta Go5


Katakan semua Direct Referral (B) di bawah ahli Impian (A) mengamalkan Konsep Go5 dengan memperkenalkan 5 ahli baru setiap bulan, berapakah pendapatan Indirect Refferal bagi ahli Impian tersebut ?


Direct Referral 5 Indirect Referral : 25 X RM400 = RM10,000.00


Ini bermakna, potensi pendapatan Direct Refferal dan IndirectRefferal bagi setiap ahli Impian yang mengamalkan Konsep Go5 adalahseperti berikut :



Pendapatan Referral = RM15,000.00


{ Pendapatan Direct Referral (RM5000) + Pendapatan Indirect Referral (RM10,000.00) }



Program Impian bukan skim cepat kaya atau MLM yang menjanjikan pendapatan yang lumayan pada setiap ahli. Pendapatan yang bakal diperolehi ahli bergantung kepada usaha dan kemahuan sendiri. Dan yang terpenting ada lagi 8 punca pendapatan di Program IMPIAN.


Jadi lah antara orang terawal yang didalam Program IMPIAN ini kerana peluang untuk menjadi Pioneer masih terbuka luas. Hubungi saya segera di 018 376 0779 atau SMS nama serta nombor telefon anda.

"If you see it in your mind, you're going to hold it in your hand" - Bob Proctor (Author of international bestseller, You Are Born Rich!)



No comments:

Post a Comment